5% zľava na všetko! KÓD KUPÓNU: PODZIM5

Všeobecné obchodní podmínky

VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY

Tento dokument (dále jen „VOP“) upravuje práva a povinnosti společnosti Hoppline Kft. (dále jen „Poskytovatel“ nebo „dodavatel“) a zákazníka (dále jen „Zákazník“, „spotřebitel“, „uživatel“, „objednatel“, „kupující“), který využívá elektronické obchodní služby poskytované prostřednictvím internetové stránky www.triviani.cz (dále jen „webová stránka“, „e-shop“, „internetový obchod“). Poskytovatel a Zákazník jsou dále společně označováni jako „Smluvní strany“.

Tyto VOP se vztahují na veškeré elektronické obchodní služby poskytované na území Maďarské republiky prostřednictvím internetového obchodu www.triviani.cz. Nákup v internetovém obchodě se řídí zákonem č. CVIII z roku 2001 o některých otázkách elektronických obchodních služeb a služeb informační společnosti (dále jen „Zákon o elektronickém obchodu“).

Tento dokument není archivován, je uzavíraný výhradně v elektronické podobě, nepovažuje se za písemnou smlouvu a neodkazuje na žádný kodex chování. Je sepsán v maďarském jazyce. V případě dotazů ohledně fungování internetového obchodu, procesu objednávky a doručení nás můžete kontaktovat prostřednictvím níže uvedených kontaktních údajů. Tyto VOP jsou trvale k dispozici na webových stránkách a lze je stáhnout z https://triviani.cz/vseobecne-obchodni-podminky.

1.        ÚDAJE O POSKYTOVATELI

1.1.           Údaje o poskytovateli:

Název společnosti: Hoppline Kft.
Sídlo H-1141 Budapešť, Szugló utca 130.
Korespondenční adresa: H-1141 Budapešť, Szugló utca 130.
Identifikační číslo společnosti: 01-09-999961
Registrující soud: Obchodní soud hlavního města Budapešti
DIČ (daňové identifikační číslo): 24287526-2-42
Statistické číslo: 24287526-4791-113-01
Zastupující osoba: Norbert Tátrai, jednatel
Telefon: 06-1-445-5200
E-mail: support@triviani.cz
Jazyk smlouvy: maďarština

 

1.2.           Údaje o poskytovateli hostingu:

Název: Challenger-Solution-it Kft.
Sídlo: 3000 Hatvan, Madách utca 10/A
E-mail: info@challengerit.hu

 

2.        OBECNÁ USTANOVENÍ

2.1.           Na otázky, které nejsou výslovně upraveny v tomto dokumentu, a na jeho výklad se vztahuje maďarské právo, se zvláštním zřetelem na ustanovení zákona č. V z roku 2013 o občanském zákoníku („Ptk.“), zákona č. CVIII z roku 2001 o některých otázkách elektronických obchodních služeb a služeb informační společnosti (zákon o elektronickém obchodu) a nařízení vlády č. 45/2014 (II. 26.) o podrobných pravidlech smluv mezi spotřebitelem a podnikatelem. Závazná ustanovení příslušných právních předpisů jsou účinná i bez výslovného ujednání smluvních stran.

2.2.           Tento dokument nabývá účinnosti dne 2. dubna 2025 a zůstává v platnosti do odvolání. Poskytovatel zveřejní případné změny na webových stránkách ke dni jejich účinnosti. Změna nabývá účinnosti jejím zveřejněním a je závazná jak pro Poskytovatele, tak pro Uživatele. Změny se nevztahují na smlouvy uzavřené před jejich účinností, tedy nemají zpětnou účinnost.

2.3.           Poskytovatel si vyhrazuje veškerá práva týkající se obsahu webové stránky, jejích částí a její distribuce. Po nabytí účinnosti nové verze VOP Uživateli stačí první přihlášení, aby se změněné podmínky staly pro něj závazné. Pokud uživatel se změněnými VOP nesouhlasí, může kdykoli zrušit svou registraci. Záměr o zrušení registrace je třeba oznámit e-mailem na adresu support@triviani.cz. Zrušením registrace smlouva zaniká.

2.4.           Internetový obchod www.triviani.cz je provozován v Maďarsku a jeho údržba je zajišťována rovněž v Maďarsku. Stránku však mohou navštívit i osoby z jiných států. Zákazníci berou výslovně na vědomí, že pro vztah mezi Uživatelem a Poskytovatelem se použije maďarské právo. V případě právních sporů se Uživateli a Poskytovateli podřizují výlučné příslušnosti Okresního soudu Budapešť II. a III. obvodu, případně v souladu s věcnou příslušností příslušnému Krajskému soudu ve Székesfehérváru. Toto ustanovení nemá vliv na práva spotřebitelů obracet se na soud příslušný podle místa bydliště podle pravidel občanského soudního řádu.

2.5.           Údaje uvedené na webové stránce nemusí být platné v jiných zemích. Některé informace mohou být v určitých zemích zakázané nebo omezené. Poskytovatel nenese odpovědnost za případy, kdy někdo přistupuje na stránku z území, kde je to v rozporu s místními zákony, a informace použije v rozporu s těmito předpisy.

2.6.           Uživatel výslovně bere na vědomí, že služba je poskytována „tak jak je“ a „jak je k dispozici“.

2.7.           Smlouva, která vznikne potvrzením objednávky, je uzavřena v maďarském jazyce.

3.        VYMEZENÍ POJMŮ

3.1.           Spotřebitel: fyzická osoba, která jedná mimo rámec své podnikatelské činnosti, samostatného povolání nebo obchodní činnosti.

3.2.           Služba: služba dostupná na webové stránce www.triviani.cz, která zahrnuje objednávání produktů spadajících do kategorií elektronika, dům a zahrada, sport a volný čas, krása a zdraví.

3.3.           Provozovatel/Poskytovatel: poskytovatel webové stránky www.triviani.cz. Údaje poskytovatele jsou uvedeny v bodě 1.

3.4.           Uživatel: návštěvník/objednavatel/nakupující na webové stránce.

4.        REGISTRACE

4.1.           Registrací na Webové stránce Zákazník prohlašuje, že se seznámil s těmito Všeobecnými obchodními podmínkami (VOP) a s Podmínkami ochrany osobních údajů zveřejněnými na Webové stránce, že s nimi souhlasí a uděluje souhlas se zpracováním osobních údajů uvedených v Prohlášení o ochraně osobních údajů.

4.2.           Poskytovatel nenese žádnou odpovědnost za zpoždění dodání nebo jiné problémy a chyby, které vzniknou v důsledku nesprávně nebo nepřesně uvedených údajů ze strany Zákazníka. Poskytovatel rovněž nenese odpovědnost za škody způsobené tím, že Zákazník zapomene své heslo nebo se heslo dostane do nepovolaných rukou z jiných důvodů, než které lze přičítat Poskytovateli. Změna dříve zadaných údajů je možná po přihlášení a může se dotknout i údajů aktivních objednávek. Poskytovatel neodpovídá za škody nebo chyby způsobené změnou údajů ze strany Zákazníka.

4.3.           Postup registrace:

-        Klikněte na tlačítko „Registrace“ v pravém horním rohu.

-        Vyplňte své osobní údaje do příslušných polí.

-        Pole označená hvězdičkou „*“ jsou povinná pro platnou registraci.

-        Uveďte datum narození ve formátu: [RRRR-MM-DD]

-        Po vyplnění polí klikněte na tlačítko „Registrace“.

4.4.           E-mailová adresa slouží jako identifikátor registrace, což znamená, že každá e-mailová adresa může být zaregistrována pouze jednou. Registrace nezavazuje k žádnému nákupu!

4.5.           S ohledem na to, že některé produkty prodávané na stránce mohou být vydány pouze osobám starším 14 let, a doručovatel je povinen ověřit totožnost příjemce, žádáme Zákazníky, aby uváděli své údaje pravdivě a přesně. Produkty s věkovým omezením si může objednat pouze samotný zákazník a při jejich převzetí musí jednat osobně nebo prostřednictvím zmocněné osoby.

4.6.           Pokud registrovaný zákazník zapomněl své heslo, může využít funkci připomenutí hesla. Pokud uvede registrovanou e-mailovou adresu, Poskytovatel zašle e-mailem potřebné kroky pro vygenerování nového hesla.

5.        ROZSAH DOSTUPNÝCH PRODUKTŮ

5.1.           Dostupné produkty jsou uvedeny v tematicky uspořádaných seznamech internetového obchodu Triviani. Informace o produktech (včetně názvu produktu, větší fotografie, účelu, použití, ceny, použitelnosti, případně informací o zákonné nebo dobrovolné záruce a dalších údajích) jsou k dispozici po kliknutí na fotografii produktu, vedle které se uvedené informace zobrazují.

5.2.           Uvedené ceny produktů zahrnují zákonnou DPH, avšak nezahrnují náklady na doručení. Náklady na balení nejsou účtovány zvlášť.

5.3.           V internetovém obchodě Poskytovatel uvádí název produktu a zobrazuje jeho fotografii. Pokud chcete získat více informací o produktu, klikněte na jeho fotografii nebo na tlačítko „detaily“. Tím se dostanete na stránku daného produktu, kde naleznete podrobnější informace. Informace o podstatných vlastnostech produktu vycházejí z uživatelské příručky poskytnuté držitelem povolení k jeho uvedení na trh. Obsah této příručky poskytla provozovateli společnost oprávněná k uvedení produktu na trh, a provozovatel jej zveřejňuje v rozsahu nezbytném k nákupu. Poskytovatel nenese odpovědnost za obsah těchto informací; výhradní odpovědnost za jejich pravdivost nese výrobce produktu.

5.4.           Přes veškerou snahu Poskytovatele se může stát, že se fotografie produktu zobrazená na webu liší od skutečného vzhledu produktu v balení, to však neznamená rozdíl ve složení. Informace o balení může být uvedena jak v popisu, tak na fotografii produktu, ale v případě rozporu je směrodatný název produktu. Některé zobrazené fotografie jsou pouze ilustrační – v takových případech to Poskytovatel výslovně uvádí.

5.5.           Pokud potřebujete více informací o kvalitě, základních vlastnostech, použití či použitelnosti některého produktu, než je uvedeno na webu, obraťte se prosím na kontaktní osobu uvedenou v bodě 1, nebo využijte komunikační kanály dostupné na stránce.

5.6.           Akční produkty jsou zpravidla umístěny v pravé části horního menu pod záložkou „Akce“ (označeno červeně), dále v modulu denních nabídek (daily deal), ve slideru a pod záložkou „Akce“. Uživatel výslovně bere na vědomí, že umístění akčních produktů se může měnit.

5.7.           Pokud se na webu navzdory všem opatřením Poskytovatele objeví nesprávná cena, zejména zjevně chybná (například výrazně odlišná od běžné tržní hodnoty nebo zobrazující 0 Ft či 1 Ft v důsledku chyby systému), Poskytovatel není povinen dodat produkt za chybnou cenu, ale může nabídnout dodání za správnou cenu. Na základě této nabídky se Zákazník může rozhodnout, zda objednávku za skutečnou cenu potvrdí, nebo ji bez jakýchkoli následků zruší.

5.8.           Poskytovatel neodpovídá za chybně uvedenou cenu způsobenou chybou systému či jiným nedopatřením. V případě chyby v ceně existuje zjevná nepřiměřenost mezi skutečnou a uvedenou cenou, kterou by průměrný spotřebitel měl okamžitě rozpoznat. Podle maďarského občanského zákoníku (zákon č. V z roku 2013) vzniká smlouva na základě vzájemného a jednoznačného projevu vůle smluvních stran. Pokud se smluvní strany nedohodnou na podmínkách, neexistuje platná smlouva, z níž by vyplývala práva a povinnosti. Na tomto základě není objednávka potvrzená za chybnou cenu považována za platnou smlouvu. V takovém případě Poskytovatel nenese povinnost dodat zboží za nesprávně uvedenou cenu. Nabízí však možnost zakoupit produkt za skutečnou cenu, a Uživateli náleží právo rozhodnout se, zda tuto možnost využije, nebo bez jakékoli sankce objednávku zruší.

6.        POSTUP OBJEDNÁVKY

6.1.           Vstupte do internetového obchodu.

-        Pokud ještě nemáte registraci, zaregistrujte se podle bodu 3 těchto VOP.

-        Pokud jste již registrováni, klikněte na tlačítko „PŘIHLÁŠENÍ“ v pravém horním rohu.

-        Zadejte e-mailovou adresu a heslo potřebné pro přihlášení, poté klikněte na tlačítko „PŘIHLÁŠENÍ“.

6.2.           Výběr produktu:

-        V horním menu naleznete kategorie produktů.

-        Klikněte na vybraný produkt a zobrazte si jeho podrobný popis kliknutím na tlačítko „detaily“.

-        Vedle fotografie produktu najdete plnou cenu produktu, případně i akční cenu.

6.3.           Zadání množství:

-        Ve stejném poli jako cena můžete zadat požadované množství produktu. To můžete upravit i v dalších krocích.

6.4.           Vložení do košíku:

-        Klikněte na tlačítko „DO KOŠÍKU“.

6.5.           Košík:

-        Obsah košíku si můžete prohlédnout kliknutím na tlačítko „KOŠÍK“ v pravém horním rohu.

-        Pro podrobné zobrazení klikněte na „ZOBRAZIT KOŠÍK“ po přidání položek.

-        Pokud chcete přidat další produkt, klikněte na „POKRAČOVAT V NÁKUPU“.

-        Pro změnu množství zadejte nové číslo do pole pod „množství“ a klikněte na tlačítko „AKTUALIZOVAT“.

-        Chcete-li odstranit produkt, klikněte na ikonu koše v řádku daného produktu.

-        Po finalizaci obsahu košíku klikněte na tlačítko „POKRAČOVAT K POKLADNĚ“.

6.6.           Odeslání objednávky přihlášením, registrací nebo bez registrace:

-        Zvolte jednu ze tří možností:

1)     Přihlášení: Pokud jste již registrováni, klikněte na „Klikněte zde pro přihlášení“ a zadejte e-mail a heslo.

2)     Registrace: Pokud ještě nejste registrováni, můžete tak učinit podle bodu 3 těchto VOP, nebo zadejte své údaje a heslo při pokladně – registrace se provede automaticky.

3)     Objednávka bez registrace: Pokud chcete objednat bez registrace, zrušte výběr v poli „registruji se“ před odesláním objednávky.

o   Pro úpravu údajů nebo obsahu košíku klikněte na tlačítko „ZPĚT“.

o   Pokud jsou údaje správné, pokračujte zadáním fakturačních údajů.

6.7.           Zadání fakturačních a dodacích údajů:

-        Vyplňte požadovaná pole ve formuláři „Fakturační údaje“ přesně a správně.

-        Pokud je dodací adresa stejná jako fakturační, zaškrtněte pole „Dodací adresa je shodná s fakturační“.

-        Pro úpravu údajů nebo košíku klikněte na „ZPĚT“.

-        Pokračujte zadáním dodací adresy.

6.8.           Způsob doručení a platby:

-        V poli „Způsob doručení“ vyberte preferovanou možnost.

-        V poli „Platba“ zvolte požadovaný způsob platby.

-        Pro úpravu údajů nebo obsahu košíku klikněte na „ZPĚT“.

-        Pokračujte zadáním slevového kódu nebo rekapitulací objednávky.

6.9.           Rekapitulace objednávky:

-        Zkontrolujte souhrn své objednávky.

-        Do pole „Poznámka“ můžete zadat poznámku k objednávce.

-        Pro změnu údajů nebo obsahu košíku klikněte na „ZPĚT“.

-        Pokud jsou údaje správné, klikněte na tlačítko „ODESLAT OBJEDNÁVKU“.

6.10.        Automatický e-mail:

-        Brzy obdržíte automatický e-mail s rekapitulací objednávky.

-        Doporučujeme tento e-mail uchovat, protože obsahuje číslo Vaší objednávky.

6.11.        DĚKUJEME ZA VAŠI OBJEDNÁVKU!

7.        INFORMACE O OBJEDNÁVCE

7.1.           Kliknutím na tlačítko „DO KOŠÍKU“ si Uživateli mohou zvolit produkt(y), které chtějí objednat. Po dokončení procesu objednávky podrobně popsaného v bodě 5 (zadání údajů, kontrola údajů, oprava případných chyb, souhrn objednávky a jeho ověření) dojde kliknutím na tlačítko „ODESLAT OBJEDNÁVKU“ k podání objednávky Uživatelem, což se považuje za nabídku.

7.2.           Po obdržení nabídky zašle Poskytovatel bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 48 hodin, automatické potvrzení e-mailem Objednateli, ve kterém jej informuje o přijetí objednávky. Tento potvrzovací e-mail obsahuje souhrn objednávky, tedy seznam objednaných produktů, jejich cenu, způsob platby, dodací lhůtu, způsob převzetí produktu, náklady na dopravu a číslo objednávky vygenerované systémem Poskytovatele (číslo objednávky). Tímto potvrzením se nabídka považuje za přijatou. Objednávka a její potvrzení se považují za doručené, když se stanou přístupné druhé smluvní straně. Pokud potvrzení objednávky není doručeno do 48 hodin, spotřebitel se osvobozuje od závaznosti nabídky.

7.3.           Poskytovatel se zavazuje splnit smlouvu způsobem uvedeným v potvrzení, s produkty v něm specifikovanými. Dodání náhradních produktů je možné pouze na základě zvláštní dohody mezi stranami. Kupní cenu je Objednatel povinen uhradit z vlastních prostředků, Poskytovatel neposkytuje spotřebitelské úvěry ani není možné využít úvěr na nákup zboží.

7.4.           Spotřebitel je informován, že odesláním objednávky vzniká povinnost platby.

7.5.           Oprava chyb při zadávání údajů: Před dokončením objednávky může Uživatel kdykoli vrátit zpět do předchozích kroků a upravit zadané údaje.

7.6.           Pokud objednávka obsahuje nesprávně zadané fakturační údaje, Poskytovatel může provést opravu pouze na základě žádosti podané nejpozději do 10 pracovních dnů od vystavení faktury. Po uplynutí této lhůty nemůže být žádost o změnu z důvodu chyby Uživatele vyhověna.

7.7.           Po odeslání objednávky obdrží Uživatel potvrzující e-mail. Pokud tento e-mail není doručen do 48 hodin, Uživatel není vázán svou nabídkou ani žádnými smluvními závazky. Poskytovatel vylučuje odpovědnost za nedoručení potvrzujícího e-mailu v případě, že Uživatel při registraci uvedl nesprávnou e-mailovou adresu, nebo pokud nelze e-mail doručit kvůli plné schránce Uživatele.

8.        PLATEBNÍ PODMÍNKY A PŘEVZETÍ ZBOŽÍ

8.1. Úhrada ceny výrobku se v závislosti na způsobu doručení provádí následujícím způsobem:

  • Při převzetí zboží (na dobírku)
  • Online platbou platební kartou (Barion):

Barion Smart Gateway je zcela domácí vývoj, nezávislý na bankách, určený k přijímání plateb platební kartou a elektronických peněz, který kromě bezkonkurenčních cen disponuje řadou inovativních funkcí. Používání je ještě pohodlnější po pouhé jednominutové registraci. Protože čísla platebních karet ukládá bezpečný systém s certifikací PCI DSS, stačí pro použití jakékoli uložené karty zadat registrovaný e-mail a heslo. Na webovém rozhraní Barion jsou k dispozici reporty, možnost exportu a zasílaný měsíční výpis, které podporují obchodní procesy a oficiální vyúčtování. Transakce probíhají v reálném čase a příchozí položky lze sledovat také v mobilní aplikaci. Uživatelé Barionu mohou s pomocí bezplatné Barion aplikace platit mobilem ve stále větším počtu obchodů a stravovacích zařízení, aniž by si museli s sebou brát hotovost nebo platební kartu. Bankovní bezpečnost zaručuje dohled MNB (licence MNB: H-EN-I-1064/2013). Ochranu proti zneužití platební karty řešíme pružně a spravedlivě.

Další podmínky používání platebních metod a služeb jsou k dispozici na stránce www.triviani.cz v sekci „platba“.

9.        Dodací lhůta:

9.1.           Dodací lhůta činí maximálně 10 pracovních dnů od přijetí objednávky, pokud není uvedeno jinak (např. v případě, že zboží není skladem). V takovém případě se Poskytovatel a Objednatel dohodnou telefonicky a/nebo e-mailem na předpokládaném termínu dodání. Pokud je cena zaplacena bankovním převodem nebo online kartou, začíná běžet 10denní lhůta ode dne připsání částky na účet Poskytovatele.

10.     Převzetí zboží:

10.1.        Uživatel si může zvolit z následujících možností doručení:

-         Výdejní místa Pick Pack Pont

-         Doručení kurýrní službou na adresu

-         Osobní odběr

-         Podrobné informace o způsobech doručení a převzetí naleznete na stránkách www.triviani.cz v sekci „doručení“.

10.2.        Při převzetí je Zákazník povinen zkontrolovat, zda zboží odpovídá údajům na faktuře. Pokud některý produkt chybí, je třeba reklamaci zaznamenat přímo na fakturu písemně.

10.3.        Příjemce je povinen při převzetí zásilky zkontrolovat její neporušenost v přítomnosti doručovatele. V případě zjištěného poškození zásilky musí Objednatel reklamaci zaznamenat na dodací list a převzetí odmítnout. V takovém případě je povinen neprodleně kontaktovat Poskytovatele. Pokud zákazník převezme poškozenou zásilku, nelze později reklamaci uznat. Převzetí nepoškozené zásilky bez právního důvodu nelze odmítnout – v takovém případě hradí náklady na doručení Objednatel. Zásilka bude znovu odeslána pouze v případě, že její cena bude předem uhrazena.

10.4.        Při platbě na dobírku obsahuje zásilka i fakturu.

10.5.        V případě osobního odběru je zákazník povinen převzít zásilku do 2 týdnů od zadání objednávky. Po uplynutí této lhůty bude objednávka zrušena.

11.     DALŠÍ INFORMACE K VYŘIZOVÁNÍ A PLNĚNÍ OBJEDNÁVEK

11.1.        Objednávky jsou zpracovávány během provozní doby. Objednávky lze zadávat i mimo tento čas, avšak budou zpracovány následující pracovní den. Zákaznický servis Poskytovatele v každém případě potvrdí elektronicky, kdy může objednávku vyřídit.

11.2.        Obecná lhůta pro plnění je nejvýše 10 pracovních dnů od potvrzení objednávky. O termínu doručení a celkové částce k úhradě Vás budeme informovat e-mailem nebo telefonicky; při platbě na dobírku je částka splatná při převzetí zásilky kurýrovi.

11.3.        Na základě kupní smlouvy je Poskytovatel povinen převést vlastnické právo k věci a Uživatel je povinen zaplatit kupní cenu a převzít věc.

11.4.        Pokud je prodávající podnikatel a kupující spotřebitel a prodávající se zaváže dodat věc kupujícímu, nebezpečí škody přechází na kupujícího, jakmile kupující nebo jím určená třetí osoba věc převezme. Nebezpečí škody přechází na kupujícího již při předání dopravci, pokud dopravce byl vybrán kupujícím a nebyl doporučen prodávajícím.

11.5.        Pokud je prodávající podnikatel a kupující spotřebitel, bez jiné dohody mezi stranami je prodávající povinen dodat věc spotřebiteli bez zbytečného odkladu, nejpozději do třiceti (30) dnů od uzavření smlouvy.

11.6.        V případě prodlení Poskytovatele má Uživatel právo stanovit dodatečnou lhůtu. Pokud Poskytovatel ve stanovené lhůtě nesplní, může Uživatel od smlouvy odstoupit.

11.7.        Uživatel může od smlouvy odstoupit i bez stanovení dodatečné lhůty, pokud:

a)    Poskytovatel plnění výslovně odmítl, nebo

b)    ze smlouvy nebo z povahy služby vyplývá, že plnění je nutné v určeném čase a nikoli později.

11.8.        Pokud Poskytovatel nemůže splnit své závazky ze smlouvy z důvodu, že objednaný produkt není k dispozici, je povinen o tom neprodleně informovat Uživatele a vrátit veškeré již uhrazené částky.

11.9.        Upozornění: Pokud zákazník zadá objednávku s nesprávnými fakturačními údaji a na tyto údaje je vystavena faktura, žádosti o opravu faktury lze vyhovět pouze do 10 pracovních dnů od jejího vystavení. Po uplynutí této lhůty již nelze opravy provést, pokud chyba vznikla vinou zákazníka.

12.     POUČENÍ O ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

12.1.        Informujeme vás, že právo na odstoupení od smlouvy podle nařízení vlády č. 45/2014 (II. 26.) se vztahuje pouze na zákazníky, kteří jsou podle maďarského občanského zákoníku považováni za spotřebitele. Podle § 8:1 odst. 1 bodu 3 občanského zákoníku je „spotřebitelem fyzická osoba, která jedná mimo rámec své obchodní, podnikatelské nebo profesní činnosti“.

12.2.        Na základě směrnice Evropského parlamentu a Rady 2011/83/EU a nařízení vlády č. 45/2014 (II. 26.) má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů od převzetí zboží a vrátit objednaný produkt. Pokud nebyl spotřebitel řádně informován o tomto právu, může jej uplatnit až do 1 roku od převzetí zboží.

12.3.        Lhůta pro uplatnění práva na odstoupení začíná běžet ode dne, kdy spotřebitel nebo jím určená třetí osoba (jiná než dopravce) převezme zboží.

12.4.        Spotřebitel může od smlouvy odstoupit i mezi dnem jejího uzavření a dnem převzetí zboží.

12.5.        Náklady na vrácení zboží nese spotřebitel, pokud podnik tyto náklady výslovně nepřevzal, s výjimkou případů, kdy hmotnost zboží přesahuje 10 kg nebo jeho rozměry přesahují 100 cm a nelze jej přepravovat veřejnou dopravou – v takovém případě náklady hradí Poskytovatel a rovněž zajišťuje zpětnou přepravu.

12.6.        V případě uplatnění práva na odstoupení od smlouvy nebudou spotřebiteli účtovány žádné jiné náklady než náklady na vrácení výrobku, poskytovatel služeb však může požadovat náhradu věcné škody vzniklé v důsledku nesprávného použití. Náklady na vrácení výrobku nese podnikatel, pokud výrobek váží více než 10 kg nebo jej nelze přepravit veřejnou dopravou (jeho velikost přesahuje 100 cm) - v takovém případě odpovídá za organizaci a náklady na vrácení výrobku Poskytovatel služeb.

12.7.        Spotřebitel nemá právo na odstoupení od smlouvy v případě výrobku, který není prefabrikovaný, který byl vyroben na základě návodu nebo na výslovné přání Spotřebitele, nebo v případě výrobku, který je zjevně přizpůsoben Spotřebiteli.

12.8.        Spotřebitel nemá právo na odstoupení od smlouvy, pokud jde o:

1)     zboží vyrobené podle požadavků spotřebitele nebo jednoznačně přizpůsobené jeho osobě;

2)     služby, jejichž plnění již bylo zcela provedeno se souhlasem spotřebitele, který byl informován, že tím ztrácí právo na odstoupení;

3)     produkty podléhající rychlé zkáze nebo s krátkou dobou spotřeby;

4)     zboží v uzavřeném obalu, které nelze vrátit z důvodu hygieny nebo ochrany zdraví po jeho otevření;

5)     zboží, které bylo po dodání neoddělitelně smíseno s jiným zbožím;

6)     alkoholické nápoje, jejichž cena závisí na výkyvech trhu a které mají být dodány po více než 30 dnech od uzavření smlouvy;

7)     opravy nebo údržby na výslovné přání spotřebitele provedené mimo provozovnu podnikatele;

8)     zapečetěné zvukové nebo obrazové nahrávky či počítačový software, pokud byl obal po dodání otevřen;

9)     noviny, časopisy nebo periodika, s výjimkou předplatného;

10)  smlouvy uzavřené na veřejné dražbě;

11)  ubytovací, přepravní, stravovací nebo volnočasové služby, pokud je ve smlouvě sjednán konkrétní termín nebo období;

12)  digitální obsah neposkytovaný na hmotném nosiči, pokud bylo plnění zahájeno se souhlasem spotřebitele, který byl poučen, že tímto souhlasem ztrácí právo na odstoupení.

12.9.        Po obdržení vráceného produktu a/nebo prohlášení o odstoupení od smlouvy Poskytovatel vrátí spotřebiteli bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů, zaplacenou částku včetně nákladů na doručení, v souladu s výše uvedenými právními předpisy.       

12.10.     Spotřebitel je povinen vrátit zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne oznámení odstoupení od smlouvy Poskytovateli.

12.11.     V případě písemného odstoupení postačuje, pokud Spotřebitel odešle prohlášení o odstoupení do 14 dnů.

12.12.     Spotřebitel splní lhůtu, pokud zboží odešle nebo předá před uplynutím 14denní lhůty.

12.13.     Spotřebitel nese pouze přímé náklady na vrácení zboží, pokud Poskytovatel výslovně nepřevzal odpovědnost za tyto náklady.

12.14.     Poskytovatel není povinen Spotřebiteli uhradit dodatečné náklady vzniklé v důsledku volby jiného způsobu doručení, než je nejlevnější běžně nabízený způsob přepravy.

12.15.     Spotřebitel je odpovědný pouze za snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání se zbožím jiným způsobem, než jaký je nezbytný pro zjištění jeho povahy, vlastností a funkčnosti.

12.16.     Poskytovatel může zadržet vrácení peněz, dokud neobdrží zboží zpět, nebo dokud Spotřebitel neprokáže, že zboží odeslal zpět – platí ta skutečnost, která nastane dříve.

12.17.     Pokud Spotřebitel hodlá uplatnit své právo na odstoupení, může toto oznámení učinit písemně prostřednictvím kteréhokoli kontaktního kanálu Poskytovatele (i s využitím přiloženého formuláře).

12.18.     V případě oznámení poštou je rozhodující datum podání na poště. Poskytovatel akceptuje oznámení o odstoupení pouze formou doporučené zásilky nebo balíku. Objednané zboží může Spotřebitel vrátit Poskytovateli poštou nebo prostřednictvím kurýrní služby.

12.19.     Spotřebitel je povinen zacházet se zbožím v souladu s jeho určením, neboť za škody vzniklé z nesprávného použití nese odpovědnost Spotřebitel.

12.20.     Nařízení vlády č. 45/2014 (II. 26.) o podrobných pravidlech smluv mezi spotřebitelem a podnikatelem je dostupné zde: https://njt.hu/jogszabaly/2014-45-20-22

12.21.     Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2011/83/EU je dostupná zde.

12.22.     Spotřebitel může se svými dalšími stížnostmi kontaktovat Poskytovatele prostřednictvím kontaktních údajů uvedených v tomto Řádu.

12.23.     Právo na odstoupení od smlouvy náleží pouze Uživatelům, kteří jsou považováni za spotřebitele podle občanského zákoníku.

12.24.     Právo na odstoupení nepřísluší podnikatelům, tedy osobám jednajícím v rámci své profese, samostatné výdělečné činnosti nebo podnikatelské činnosti.

12.25.     POSTUP PRO UPLATNĚNÍ PRÁVA NA ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

-         Pokud chce Spotřebitel uplatnit své právo na odstoupení od smlouvy, je povinen oznámit svůj záměr odstoupit od smlouvy některým z kontaktů Poskytovatele.

-         Spotřebitel uplatní právo na odstoupení ve stanovené lhůtě, pokud odešle prohlášení o odstoupení nejpozději před uplynutím 14denní lhůty od převzetí zboží. V případě písemného odstoupení postačuje, je-li prohlášení odesláno během této lhůty. V případě oznámení poštou je rozhodující datum podání na poště; v případě oznámení e-mailem nebo faxem je rozhodující čas odeslání zprávy.

-         Na stránce poskytovatele je k dispozici vzorový formulář pro odstoupení, který může Spotřebitel využít.

-         V případě odstoupení je Spotřebitel povinen vrátit objednané zboží Poskytovateli bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 dnů od oznámení o odstoupení. Lhůta se považuje za dodrženou, pokud bylo zboží odesláno před jejím uplynutím (tedy není nutné, aby dorazilo do 14 dnů).

-         Náklady na vrácení zboží v důsledku uplatnění práva na odstoupení nese Spotřebitel.

-         Poskytovatel však není povinen uhradit Spotřebiteli náklady na doručení, pokud si Spotřebitel zvolil jiný než nejlevnější obvyklý způsob doručení nabízený Poskytovatelem.

-         Spotřebitel může uplatnit právo na odstoupení také v období mezi uzavřením smlouvy a převzetím zboží.

-         V případě nákupu více položek, které jsou doručeny v různých termínech, začíná lhůta pro odstoupení běžet ode dne převzetí poslední položky. U zboží dodávaného po částech nebo jednotlivých kusech začíná lhůta dnem převzetí poslední části nebo kusu.

-         Při nákupu digitálního obsahu Spotřebitel ztrácí právo na odstoupení od smlouvy, pokud bylo plnění zahájeno s jeho výslovným předchozím souhlasem. Právo na odstoupení však může být uplatněno i mezi zadáním objednávky a převzetím zboží.

13.     ZÁRUKA A ODPOVĚDNOST ZA VADY

13.1.        Vadné plnění

Prodávající plní vadně, pokud služba v době plnění nesplňuje požadavky stanovené ve smlouvě nebo právním předpisem. Prodávající neplní vadně, pokud Kupující o vadě věděl, nebo ji měl v době uzavření smlouvy rozpoznat. V případě smlouvy mezi Spotřebitelem a Podnikatelem je neplatné jakékoli ujednání, které by znevýhodňovalo Spotřebitele ve vztahu k ustanovením o odpovědnosti za vady a záruce.

13.2.        Odpovědnost za vady (práva z vadného plnění)

13.2.1.           Kdy může Uživatel uplatnit svá práva z odpovědnosti za vady?
V případě vadného plnění má Uživatel právo uplatnit nároky z odpovědnosti za vady vůči Poskytovateli dle ustanovení občanského zákoníku.

13.2.2.           Jaká práva má Uživatel na základě odpovědnosti za vady?
Uživatel si může zvolit mezi těmito možnostmi: oprava nebo výměna zboží, není-li zvolený způsob nemožný nebo by nezpůsobil nepřiměřené náklady ve srovnání s jiným způsobem. Pokud opravu ani výměnu nepožaduje (nebo je to nemožné), může žádat přiměřenou slevu, může si vadu na náklady Poskytovatele odstranit sám nebo prostřednictvím třetí osoby, případně od smlouvy odstoupit.
U spotřebitelských smluv týkajících se movitých věcí, digitálního obsahu nebo digitálních služeb si však Spotřebitel nemůže vadu opravit sám ani ji dát opravit jinou osobou na náklady Podnikatele. Přechod mezi jednotlivými nároky je možný, přičemž náklady změny hradí Uživatel, pokud k přechodu nedošlo z důvodu oprávněného zájmu nebo zavinění Podnikatele.

13.2.3.           V jaké lhůtě může Uživatel uplatnit svá práva z odpovědnosti za vady?
Uživatel je povinen oznámit vadu bez zbytečného odkladu po jejím zjištění, nejpozději však do 2 měsíců. Práva z odpovědnosti za vady lze uplatnit nejdéle do 2 let od převzetí zboží. U použitého zboží může být tato lhůta zkrácena, avšak nejméně na 1 rok.

13.2.4.           Proti komu může Uživatel uplatnit nároky z odpovědnosti za vady?
Proti Poskytovateli, jakožto prodávajícímu.

13.2.5.           Jaké další podmínky platí pro uplatnění práv z vadného plnění?
Během prvních 12 měsíců od dodání se předpokládá, že vada existovala již při převzetí, není-li prokázán opak. Po uplynutí 12 měsíců je důkazní břemeno na Spotřebiteli.

13.3.        Záruka na výrobek

13.3.1.           Kdy může Uživatel uplatnit nároky z odpovědnosti výrobce za vady?
V případě vady movité věci (dále jen „výrobek“) může Uživatel uplatnit – dle své volby – buď práva z odpovědnosti za vady (kellékszavatosság), nebo práva z odpovědnosti výrobce (termékszavatosság), jak stanoví občanský zákoník.

13.3.2.           Jaká práva má Uživatel z odpovědnosti výrobce za vady?
Uživatel může požadovat pouze opravu nebo výměnu vadného výrobku.

13.3.3.           Proti komu může Uživatel uplatnit nároky z odpovědnosti výrobce?
Nároky z odpovědnosti výrobce může Uživatel uplatnit vůči výrobci nebo distributorovi výrobku (dále společně „výrobce“).

13.3.4.           Kdy je výrobek považován za vadný?
Výrobek je vadný, pokud nesplňuje platné kvalitativní požadavky při uvedení na trh, nebo pokud neodpovídá vlastnostem uvedeným v popisu od výrobce.

13.3.5.           V jaké lhůtě může Uživatel uplatnit nároky z odpovědnosti výrobce?
Uživatel může tyto nároky uplatnit do dvou let od uvedení výrobku na trh výrobcem. Po uplynutí této lhůty nárok zaniká.

13.3.6.           Kdo nese důkazní břemeno?
Uživatel musí prokázat, že vada existovala již v době uvedení výrobku na trh.

13.3.7.           Kdy je výrobce zproštěn odpovědnosti? Výrobce se zprostí odpovědnosti, pokud prokáže, že:

o   výrobek nebyl vyroben nebo uveden na trh v rámci jeho podnikatelské činnosti;

o   vada nebyla v době uvedení na trh rozpoznatelná podle aktuálních vědeckých a technických poznatků;

o   vada vznikla na základě závazného právního předpisu nebo nařízení úřadu.

K prokázání zproštění odpovědnosti postačuje, aby výrobce prokázal alespoň jednu z výše uvedených podmínek.Upozornění: Uživatel nemůže uplatnit současně a z téhož důvodu nároky z odpovědnosti za vady i z odpovědnosti výrobce. Pokud však uplatní nárok vůči výrobci úspěšně, další nároky lze vznést již jen vůči výrobci – nikoliv vůči prodejci.

13.4.        ZÁRUKA

13.4.1.           Kdy může Uživatel uplatnit právo ze záruky?
V případě vadného plnění má Uživatel právo uplatnit záruku podle pravidel stanovených v občanském zákoníku.

13.4.2.           Jaká práva má Uživatel, pokud se jedná o zákonnou záruku?
U nového zboží, které spadá do kategorie tzv. trvanlivého spotřebního zboží dle příslušného ministerského nařízení o povinné záruce (nařízení č. 151/2003 (IX. 22.)), má Uživatel nárok na záruku. Seznam produktů, na které se vztahuje povinná záruka, je dostupný zde:
https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=a0300151.kor

Povinná záruka se vztahuje pouze na produkty uvedené v seznamu a s cenou nad 10000 HUF.

13.5.        Jaká další práva má Uživatel v rámci zákonné záruky?
Uživatel může během záruční doby především požadovat opravu. K výměně dochází již po prvním neúspěšném pokusu o opravu, pokud je zřejmé, že zboží nelze opravit a Uživatel nepožaduje jiný způsob nápravy. Výrobek lze vyměnit také v případě, že k opravě nedojde do 30 dnů od uplatnění požadavku. Výměna je rovněž možná, pokud se zboží během záruční doby po třetí opravě znovu porouchá, za předpokladu, že Uživatel nepožaduje jiné řešení. Pokud výměna není možná, má Uživatel nárok na vrácení kupní ceny.

13.6.        Jaká je lhůta pro uplatnění práv uživatele z povinné záruky?Podle nařízení vlády č. 151/2003 (IX.22.) se na výrobky dlouhodobé spotřeby - na výrobky s prodejní cenou vyšší než 10 000 HUF - vztahuje povinná záruka v délce 1, 2 nebo 3 let v závislosti na ceně výrobku, zatímco na výrobky nižší než 10 000 HUF se povinná záruka nevztahuje.

Doba trvání záruky na spotřební zbožíí:

o   v případě prodejní ceny dosahující 10 000 forintů, ale nepřevyšující 250 000 forintů – 2 roky

o   v případě prodejní ceny nad 250 000 forintů: 3 roky

13.7.        Jaké podmínky platí pro uplatnění práv ze záruky?
Práva ze záruky může Uživatel uplatnit na základě záručního listu. Nesprávně vystavený nebo neposkytnutý záruční list nemá vliv na platnost záruky. Pokud záruční list nebyl předán, lze smlouvu prokázat i dokladem o zaplacení. Vrácení původního obalu výrobku není podmínkou uplatnění záruky.

13.8.        Jaké další povinnosti může mít Spotřebitel v rámci záruky?
V případě některých produktů může být pro správné uvedení do provozu nebo udržování funkčnosti vyžadována odborná instalace nebo pravidelná kontrola – pokud to není možné zajistit jinak a není to pro Spotřebitele nepřiměřeně zatěžující.

13.9.        Kdy se Podnikatel může zprostit odpovědnosti ze záruky?
Podnikatel se zprostí odpovědnosti, pokud prokáže, že vada vznikla po předání věci, tedy že nebyla způsobena vadným plněním. Uživatel může uplatnit současně nároky z odpovědnosti za vady i ze záruky, a stejně tak i z odpovědnosti výrobce. Pokud však Uživatel úspěšně uplatní jeden právní nárok (např. výměna zboží), nelze tentýž požadavek později opakovat z jiného právního titulu.

13.10.     3denní výměna:
Pokud Spotřebitel uplatní nárok na výměnu trvanlivého spotřebního zboží do tří pracovních dnů od nákupu (nebo uvedení do provozu), Podnikatel nemůže odmítnout výměnu s odkazem na nepřiměřené náklady podle § 6:159 odst. 2 písm. a) občanského zákoníku. Výrobek je povinen vyměnit, pokud vada brání jeho běžnému použití.

13.11.     Spotřebitel má také právo okamžitě požadovat slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud je vada závažná, opakuje se i po opravě nebo výměně, nebo pokud Podnikatel vadu neodstraní do 30 dnů.

14.     POSTUP PŘI UPLATNĚNÍ NÁROKU Z ODPOVĚDNOSTI ZA VADY

14.1.        Na reklamace a záruční nároky uplatňované v rámci spotřebitelské smlouvy se vztahují ustanovení nařízení ministerstva národního hospodářství č. 19/2014 (IV. 29.).

14.2.        Ve smlouvě uzavřené mezi spotřebitelem a podnikatelem se strany nemohou dohodnout na odchylných podmínkách, které by byly pro spotřebitele méně výhodné, než stanoví toto nařízení.

14.3.        Při uplatnění odpovědnosti za vady je povinností spotřebitele doložit uzavření smlouvy (fakturou, příjmovým dokladem, nebo i potvrzovacím e-mailem o objednávce).

14.4.        Náklady spojené s plněním odpovědnosti za vady nese Poskytovatel (občanský zákoník § 6:166).

14.5.        Poskytovatel je povinen vyhotovit zápis o nároku spotřebitele na odpovědnost za vady nebo záruku, který byl u něj oznámen.

14.6.        Kopie zápisu musí být spotřebiteli bezodkladně a prokazatelným způsobem předána.

14.7.        Pokud Poskytovatel při oznámení nároku spotřebitele na odpovědnost za vady nebo záruku nemůže ihned rozhodnout o jeho oprávněnosti, je povinen o svém stanovisku – v případě zamítnutí s uvedením důvodu zamítnutí a poučením o možnosti obrátit se na smírčí orgán – informovat spotřebitele do pěti pracovních dnů, a to prokazatelným způsobem.

14.8.        Poskytovatel je povinen uchovávat zápis o oznámení po dobu tří let od jeho vyhotovení a na žádost jej předložit příslušnému kontrolnímu orgánu.

14.9.        Poskytovatel musí usilovat o to, aby oprava nebo výměna byla provedena nejpozději do patnácti dnů.

15.     RŮZNÁ USTANOVENÍ

15.1.        Pokud se jakékoli ustanovení tohoto Řádu stane neplatným, nezákonným nebo nevymahatelným, nemá to vliv na platnost, zákonnost ani vymahatelnost zbývajících ustanovení.

15.2.        Pokud Poskytovatel neuplatní jakékoli právo, které mu náleží podle tohoto Řádu, nelze to vykládat jako vzdání se tohoto práva. K platnému vzdání se jakéhokoli práva může dojít pouze na základě výslovného písemného prohlášení. Skutečnost, že Poskytovatel jednou nepřistoupí k důslednému uplatnění některého podstatného ustanovení či podmínky Řádu, neznamená, že se vzdává práva na jeho přísné dodržování v budoucnu.

15.3.        Poskytovatel a Zákazník se v případě sporu nejprve pokusí dosáhnout smírného řešení. Pokud se jejich případný spor, který spadá do působnosti tohoto Řádu, nevyřeší do 30 (třiceti) kalendářních dnů dohodou, smluvní strany sjednávají výlučnou příslušnost Okresního soudu Budapešť II. a III. obvodu, případně podle věcné příslušnosti Krajského soudu ve Székesfehérváru. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva spotřebitelů obrátit se na soud příslušný dle jejich místa bydliště, jak to stanoví občanský soudní řád.

15.4.        Poskytovatel vylučuje odpovědnost za škody vzniklé v důsledku technických poruch internetové sítě, poruch komunikačních zařízení používaných poskytovatelem nebo uživatelem, závad softwaru nebo programů používaných Poskytovatelem nebo jejich nesprávného fungování, či jiných technických problémů.

16.     VYŘIZOVÁNÍ STÍŽNOSTÍ

16.1.        Naším cílem je, aby všechny objednávky byly vyřízeny v odpovídající kvalitě a k plné spokojenosti zákazníka. Pokud má Uživatel přesto jakoukoli stížnost týkající se smlouvy nebo jejího plnění, může ji oznámit telefonicky, e-mailem nebo poštou prostřednictvím výše uvedených kontaktních údajů.

16.2.        Poskytovatel ústní stížnost okamžitě přezkoumá a v případě potřeby neprodleně vyřeší. Pokud Zákazník nesouhlasí se způsobem vyřízení stížnosti nebo pokud její okamžité vyřízení není možné, Poskytovatel o stížnosti a svém stanovisku k ní bezodkladně vyhotoví zápis a jeho kopii předá Zákazníkovi.

16.3.        Písemnou stížnost Poskytovatel odpoví písemně do 30 dnů. Zamítavé stanovisko musí být řádně odůvodněno. Zápis o stížnosti a kopii odpovědi uchovává Poskytovatel po dobu tří let a na žádost je předloží dozorovým orgánům.

16.4.        V případě zamítnutí stížnosti, nebo pokud se spotřebiteli nepodaří dosáhnout smírného řešení, má právo obrátit se na smírčí orgán provozovaný župními (hlavními městskými) obchodními a průmyslovými komorami, na soud, nebo v případě podezření na porušení spotřebitelských práv, na dozorový orgán pro ochranu spotřebitele.

16.5.        Spotřebitel může podat stížnost u úřadu pro ochranu spotřebitele. Podle vládního nařízení č. 326/2024 (XI.14.) je obecným orgánem ochrany spotřebitele krajský nebo hlavní městský úřad. Kontaktní údaje jednotlivých úřadů jsou dostupné na: https://jarasinfo.gov.hu

Spotřebitel se může také obrátit na příslušný smírčí orgán. Pro sídlo Poskytovatele je příslušný:

Budapešťský smírčí orgán
Adresa: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Korespondenční adresa: 1253 Budapest, Pf. 10
Telefon: (1) 488-2131
Předsedkyně: Dr. Inzelt Éva Veronika
Web:
www.bekeltet.bkik.hu
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

K řízení je příslušný smírčí orgán podle místa bydliště nebo pobytu spotřebitele. Pokud spotřebitel nemá bydliště ani pobyt v Maďarsku, je příslušnost určena podle sídla Podnikatele. Spotřebitel může v žádosti uvést jiný smírčí orgán, který převezme příslušnost.

KONTAKTNÍ ÚDAJE DALŠÍCH SMÍRČÍCH ORGÁNŮ:

Smírčí orgán župy Baranya
Adresa: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Telefon: (72) 507-154; (20) 283-3422
Předsedkyně: Dr. Réka Gőbölös
Web:
www.baranyabekeltetes.hu
E-mail: info@baranyabekeltetes.hu; kerelem@baranyabekeltetes.hu

Smírčí orgán župy Borsod-Abaúj-Zemplén
Adresa: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Korespondenční adresa: 3501 Miskolc, Pf. 376
Telefon: (46) 501-090
Předseda: Dr. Péter Tulipán
Web:
www.bekeltetes.borsodmegye.hu
E-mail: bekeltetes@bokik.hu

Budapešťský smírčí orgán
Adresa: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Korespondenční adresa: 1253 Budapest, Pf. 10
Telefon: (1) 488-2131
Předsedkyně: Dr. Éva Veronika Inzelt
Web:
www.bekeltet.bkik.hu
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Smírčí orgán župy Csongrád-Csanád
Adresa: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8–12.
Telefon: (62) 554-250/118
Předseda: Dr. Péter Károly Horváth
Web:
www.bekeltetes-csongrad.hu
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Smírčí orgán župy Fejér
Adresa: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4–6.
Telefon: (22) 510-310
Předsedkyně: Dr. Csilla Csapó
Web:
www.bekeltetesfejer.hu
E-mail: bekeltetes@fmkik.hu

Smírčí orgán župy Győr-Moson-Sopron
Adresa: 9021 Győr, Szent István út 10/A
Telefon: (96) 520-217
Předsedkyně: Dr. Beáta Bagoly
Web:
www.bekeltetesgyor.hu/hu; www.gymsmkik.hu/bekelteto
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu

Smírčí orgán župy Hajdú-Bihar
Adresa: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13–15.
Telefon: (52) 500-710; (52) 500-745
Fax: (52) 500-720
Předseda: Dr. Zsolt Hajnal
Web:
www.hbmbekeltetes.hu
E-mail: bekelteto@hbkik.hu

Smírčí orgán župy Pest
Adresa: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV. patro č. 2
Korespondenční adresa: 1364 Budapest, Pf. 81
Telefon: (1) 792-7881
Fax: (1) 792-7881
Předseda: Dr. Géza Nadrai
Web:
www.panaszrendezes.hu; www.pestmegyeibekelteto.hu
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu

16.6.        Smírčí orgán je oprávněn řešit spotřebitelské spory mimosoudní cestou. Jeho úkolem je usilovat o dosažení dohody mezi stranami za účelem urovnání spotřebitelského sporu. Pokud k dohodě nedojde, rozhodne ve věci s cílem zajistit jednoduché, rychlé, efektivní a nákladově úsporné uplatnění práv spotřebitele. Smírčí orgán na žádost spotřebitele nebo Poskytovatele poskytuje poradenství ohledně práv spotřebitele a jeho povinností.

16.7.        Ve městech s krajskými právy nacházejících se v územní působnosti smírčího orgánu, je spotřebitelům na jejich žádost zajištěno osobní slyšení – podle potřeby jednou týdně.

Podmínkou zahájení řízení před smírčím orgánem je, že se spotřebitel pokusil přímo u daného podnikatele o urovnání sporu.

Řízení před smírčím orgánem se zahajuje na základě žádosti spotřebitele.

Slyšení před smírčím orgánem probíhá online formou prostřednictvím technických prostředků zajišťujících současný přenos zvuku i obrazu (dále jen „online slyšení“). Na žádost spotřebitele může být slyšení vedeno osobně.Podnikatel je povinen spolupracovat v řízení před smírčím orgánem, což zahrnuje povinnost zaslat písemnou odpověď smírčímu orgánu a zajistit účast osoby oprávněné k uzavření dohody na slyšení. Při online slyšení je tato osoba povinna se zúčastnit prostřednictvím online spojení. Pokud spotřebitel požádá o osobní slyšení, podnikatel je povinen zajistit účast této osoby alespoň formou online připojení.

Pokud podnikatel poruší své povinnosti týkající se spolupráce a poskytování informací, může mu úřad pro ochranu spotřebitele uložit pokutu.

16.8.        V případě stížnosti může spotřebitel využít platformu pro online řešení sporů Evropské unie. Použití platformy vyžaduje jednoduchou registraci v systému Evropské komise. Po přihlášení může spotřebitel podat stížnost prostřednictvím online formuláře na adrese: https://ec.europa.eu/odr

16.9.        Více informací k alternativnímu řešení spotřebitelských sporů je k dispozici na webu COI https://www.coi.cz

16.10.     Poskytovatel je povinen spolupracovat v řízení před smírčím orgánem. To zahrnuje zaslání vyjádření smírčímu orgánu a zajištění účasti osoby oprávněné uzavřít dohodu. Pokud má podnikatel své sídlo nebo provozovnu mimo župu, ve které působí místně příslušná hospodářská komora provozující smírčí orgán, spolupráce podnikatele spočívá v nabídnutí možnosti uzavřít písemnou dohodu odpovídající požadavku spotřebitele.

17.     OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ

17.1.        Zásady ochrany osobních údajů našeho internetového obchodu jsou k dispozici na všech našich stránkách.

17.2.        Integrovali jsme Molin – našeho pokročilého AI asistenta zákaznické podpory – abychom lépe porozuměli potřebám našich uživatelů a zajistili optimální uživatelský zážitek. Molin využívá moderní technologie k analýze uživatelských interakcí, preferencí a zpětné vazby, což nám umožňuje neustále vylepšovat naše služby tak, aby odpovídaly Vašim očekáváním.

V rámci svých funkcí může Molin používat soubory cookie a jiné technologie ke sběru údajů týkajících se chování uživatelů a informací o jejich zařízeních. Tyto údaje mohou zahrnovat neidentifikovatelné informace, jako je IP adresa zařízení, velikost obrazovky, typ zařízení, informace o prohlížeči, zeměpisná poloha (omezena na úroveň státu) a preferovaný jazyk.

Můžete si být jisti, že tyto informace jsou bezpečně uchovávány ve formě pseudonymizovaných uživatelských profilů a že Molin AI přísně dodržuje smluvní závazky, které výslovně zakazují prodej shromážděných údajů.

Naším hlavním cílem je poskytovat Vám výjimečný zákaznický servis a zároveň chránit Vaše osobní údaje a zajistit hladký uživatelský zážitek.

18.     AUTORSKÁ PRÁVA

18.1.        Vstupem na jakoukoli stránku www.triviani.cz Zákazník souhlasí s níže uvedenými podmínkami, a to i v případě, že není registrovaným uživatelem ani objednatelem internetového obchodu nebo webových stránek.

18.2.        Obsah nacházející se v internetovém obchodě je duševním vlastnictvím společnosti Hoppline Kft.

18.3.        Poskytovatel si vyhrazuje veškerá práva na jakékoli kopírování nebo šíření jakékoli části stránky jakýmkoli způsobem nebo technikou. Obsah a design stránek jsou chráněny mezinárodními a maďarskými právními předpisy.

18.4.        Bez předchozího písemného souhlasu je zakázáno jakékoli zpracování nebo obchodování s celým obsahem stránky nebo jeho částmi (text, grafika, fotografie, audio nebo video materiály, datová struktura, struktura, postupy, programy atd.). Jednotlivé části obsahu lze uložit na pevný disk nebo vytisknout výhradně pro vlastní použití, avšak ani v tomto případě není dovoleno jejich další užití, šíření, ukládání do databází, zpřístupňování ke stažení nebo uvádění do obchodního styku.

18.5.        Webové stránky www.triviani.cz jsou chráněny autorským právem jako celek – je zakázáno z nich vyjímat jakékoli části a upravené části jakýmkoli způsobem znovu zveřejňovat.

18.6.        Neoprávněné použití může mít za následek trestněprávní a občanskoprávní důsledky. Poskytovatel je oprávněn požadovat okamžité ukončení protiprávního jednání a náhradu škody.

18.7.        Obrázky zveřejněné na stránkách byly pořízeny, objednány nebo zakoupeny Poskytovatelem. Poskytovatel usiluje o zveřejňování přesných a pravdivých informací, avšak neodpovídá za případné škody vzniklé z důvodu nesprávného výkladu obsahu.

18.8.        Uživatelské příspěvky zveřejněné na stránkách (např. komentáře, názory, publikace, příspěvky na fóru) neodrážejí názory nebo stanoviska Poskytovatele.

18.9.        Autoři komentářů, názorů, publikací a příspěvků na fóru přijetím těchto VOP a/nebo registrací berou na vědomí, že jejich projevy se zveřejněním na stránkách stávají veřejně přístupnými, a proto si nemohou nárokovat autorská práva k takto zveřejněným textům.

 

19.     PŘÍSLUŠNÉ PRÁVNÍ PŘEDPISY

19.1.        Základní zákon Maďarska

19.2.        Zákon č. CXII z roku 2011 o právu na informační sebeurčení a svobodném přístupu k informacím (Infotv.)

19.3.        Zákon č. CVIII z roku 2001 o elektronických obchodních službách a některých otázkách služeb informační společnosti (eKertv.)

19.4.        Zákon č. C z roku 2003 o elektronických komunikacích (Eht.)

19.5.        Zákon č. CXIX z roku 1995 o zpracování jmenných a adresních údajů pro účely výzkumu a přímého marketingu (Kknyt.)

19.6.        Zákon č. XLVIII z roku 2008 o základních podmínkách a některých omezeních hospodářské reklamy (Reklámtv.)

19.7.        Nařízení vlády č. 45/2014 (II. 26.) o podrobných pravidlech smluv mezi spotřebitelem a podnikatelem

19.8.        Nařízení ministra národního hospodářství č. 19/2014 (IV. 29.) o postupech pro uplatnění záručních a odpovědnostních nároků na zboží prodávané v rámci smluv mezi spotřebitelem a podnikatelem

19.9.        Nařízení vlády č. 151/2003 (IX. 22.) o povinné záruce na některé trvanlivé spotřební zboží

19.10.     Nařízení vlády č. 373/2021 (VI. 30.) o podrobných pravidlech smluv mezi spotřebitelem a podnikatelem o prodeji zboží, poskytování digitálního obsahu a digitálních služeb

19.11.     Nařízení ministra národního hospodářství č. 19/2014 (IV. 29.) o postupech pro uplatnění záručních a odpovědnostních nároků na zboží prodávané v rámci smluv mezi spotřebitelem a podnikatelem

Budapešť, 9. září 2025

Hoppline Kft.

 

Načítání...
Jazyk a měna
Načítání...
Načítání...
Přihlásit se
Zapomenuté heslo
Načítání...
Kategorie
Položky menu